Necestuji nikdy bez svého deníku. Člověk má mít ve vlaku vždycky něco vzrušujícího ke čtení.

Oscar Wilde

METODA PŘEŽITÍ

Probírám se deseti lety svých deníkových fotografií. Vzpomínám a cestuji v čase. Láska. Sex. Smutek. Něha. Touha. Radost. Strach. Partnerky, milenky, děvky…

V těch fotkách je všechno.

Deset let života, den po dni. Přes tři tísíce šest set fotografií. Ne vždy je to radostný pohled, ale pokaždé je krásný. Protože jsem se rozhodl hledat krásu, nacházím ji. I ta nejhlubší deprese je prostřednictvím obrazu přetavena v naději. Vzpomínám si na svou první výstavu. Bylo mi dvacet a nazval jsem ji Představy. Pod vlivem fotografa jménem Duane Michals jsem tehdy poprvé vystavil své pocity. Byly to fotografie se složitými názvy, jako třeba : „Destrukce prostoru plného výčitek a jedné bezbranné panenky.“ Nechala mě holka, a po ní zůstal ten prostor plný výčitek. Musel jsem ho zničit a jeho zánik zpečetit fotografií. Všechny negativní emoce zůstaly zaklety ve stříbře. Já byl zas svobodný a čistý.

Probírám se deseti lety svých deníkových fotografií a vzpomínám. A je to čím dál zřetelnější. Přežívám díky umění.

JEDINÁ KRÁSA

vychází v nakladatelství Smršť za podpory Svoboda a Williams v nákladu 500 ks ve formátu 297×207 mm.

Kniha obsahuje 272 stran černobílých fotografií s komentáři v českém a anglickém jazyce.

Cena knihy je 1 000 Kč a je k dostání v běžné knihkupecké síti přes knižní distribuci Kosmas.

Kontaktujte mne na adrese uvedené v zápatí této stránky pro podepsaný výtisk s vloženou fotkou, k převzetí v ateliéru nebo na živých akcích popřípadě poštou.

ŘEKNĚTE O NÍ PŘÁTELŮM

OHLASY V MÉDIÍCH

Vznikla videoreportáž českégalerie.cz přímo z vernisáže.

Blesk Praha, který je autorem nádherných fotografií vpravo, mi ve svém článku velkoryse přiznává i jiné kvality, než image chlípného starce.

PONOŘTE SE DO KOMPLETNÍCH ARCHIVŮ MÝCH DENÍKOVÝCH PRACÍ

Galerie mých denních prací v současnsti čítá přes 4 000 fotografií, které jsem seřadil chronologicky, po letech. Můžete se ponořit do nich a hledat v nich další příběhové linie.